Κυκλοθυμία

Πολλοί  άνθρωποι  διερωτώνται :<<  Μήπως είμαι κυκλοθυμικός?>>

DSCN0780

Βασικό  χαρακτηριστικό  στην  Κυκλοθυμία είναι η επίμονη  έως διαρκής  αστάθεια της διάθεσης.

Αυτό δεν πρέπει να συγχέεται  με τις όποιες αλλαγές της διάθεσης   που  μπορεί   οι άνθρωποι κατά διαστήματα να εμφανίζουν.

• Στην Κυκλοθυμία  όπως και στην Διπολική  διαταραχή (Μανιοκατάθλιψη) , υπάρχουν περίοδοι κατάθλιψης αλλά  και υπομανίας.
  • Στην  Κυκλοθυμία  όμως,οι  εναλλαγές  κατάθλιψης και υπομανίας είναι  πολυάριθμες.
  • Τα συμπτώματα είναι μικρότερης   έντασης τόσο στη κατάθλιψη όσο και στην υπομανία.
  • Τα συμπτώματα δεν έχουν την ίδια διάρκεια .
  • Οι ασθενείς δεν ζητούν συχνά βοήθεια μιας και δεν αντιλαμβάνονται ότι πρόκειται περί ψυχικής διαταραχής
  •   Το ένα τρίτο των ασθενών αυτών θα εξελιχθούν μεταά από χρόνια  σε ασθενείς  που πάσχουν   από    διπολική διαταραχή τύπου 2.

Θεραπεία

• Η  θεραπεία της  Κυκλοθυμίας  ,είναι παρόμοια με εκείνη της διπολικής  διαταραχής   .  Εννοείται   ότι η φαρμακοθεραπεία  δεν πρέπει να είναι τυφλοσούρτης αλλά να εξατομικεύεται  κατά πάσχοντα ,ανάλογα με την βαρύτητα των συμπτωμάτων ,το ιατρικό του προφίλ,κ.α.Θα πρέπει  να υπάρχει   αυξημένη η προσοχή  μη προκληθεί υπομανία  από  τη χρήση αντικαταθλιπτικών .
  • Η Ψυχοθεραπεία  που χρειάζεται  να γίνεται,    εντοπίζει  και προσπαθεί να περιορίσει  τους ψυχογενείς συντελεστές που μπορεί να πυροδοτούν τις  κρίσεις κυκλοθυμίας στο άτομο.
  • Το 30 % των ασθενών αυτών έχουν θετικό οικογενειακό ιστορικό διπολικής διαταραχής.
  • Η κατάχρηση αλκοόλ , ηρεμιστικών αλλά και ναρκωτικών είναι συχνό φαινόμενο της προσπάθειας  αυτοθεραπείας τους  και οδηγεί σε μια διαιώνιση της κατάστασης.