Φαρμακοθεραπεία

Η ψυχιατρική τα τελευταία 20 χρόνια διαθέτει ιδιαίτερα εξελιγμένα, ασφαλή και αποτελεσματικά φάρμακα.

Η φαρμακοθεραπεία θεραπεύει τη βιολογική διεργασία της όποιας ψυχικής νόσου  και διαταραχής και όχι φυσικά τα ψυχολογικά αίτια και τις συμπεριφορές που ήταν οι αιτίες. Αυτά απαιτούν τον συνδυασμό με ψυχοθεραπεία.

Η καλή συμμόρφωση αποτελεί το κλειδί της επιτυχημένης θεραπείας.

Είναι λάθος η πρόχειρη χορήγηση αγωγής χωρίς ο ψυχίατρος να κατανοήσει τις βαθύτερες αγωνίες του ασθενή του.

• Πολλές μελέτες αναφέρουν ότι έως και 50% των ασθενών με σοβαρές ψυχικές παθήσεις μπορεί να μη λαμβάνουν αγωγή.
  • Μείζον πρόβλημα στη σωστή θεραπεία είναι η άρνηση στη λήψη της αγωγής που βασίζεται στη χρόνια προκατάληψη για τα περίφημα ψυχοφάρμακα. Μάλιστα έχει βρεθεί σε πολλές μελέτες παρατήρησης ότι ο ίδιος ασθενής που έχει αρνηθεί να βοηθηθεί μέσω φαρμάκων, τα συστήνει ένθερμα όταν είναι να τα πάρει άλλος.

Πρόβλημα για την έναρξη φαρμακοθεραπείας αποτελεί επίσης η αντίδραση στην παραδοχή από τον ασθενή ότι μπορεί να έχει ψυχολογικά προβλήματα, γεγονός που οδηγεί στην άρνηση για βοήθεια. “Δεν είμαι άρρωστος, δεν θέλω φάρμακα”

Είναι μύθος ότι υπάρχουν σημαντικές και βαριές παρενέργειες με τα φάρμακα της τελευταίας εικοσαετίας.

• Η μη σωστή φαρμακοθεραπεία της κατάθλιψης πολλαπλασιάζει τα καταθλιπτικά επεισόδια.
  • Από την άλλη δεν υπάρχει το χάπι της ευτυχίας, αλλά μόνο φάρμακα θεραπείας.
  • Οι ελλιπείς φαρμακοθεραπείες στις ψυχώσεις αυξάνουν τις νοσηλείες δραματικά.

Είναι επικίνδυνο λάθος η χρήση χωρίς ψυχιατρική παρακολούθηση οποιαδήποτε φαρμακοθεραπείας.

Οδηγεί σε εξάρτηση η χρήση ηρεμιστικών σαν αυτοθεραπεία.

Είναι κακή ιατρική η χορήγηση ψυχοφαρμάκων από άλλες ιατρικές ειδικότητες, είτε υποβαθμίζοντας το πρόβλημα, είτε λόγω του φόβου απώλειας πελατείας.